معرفی الگوریتم های گوگل

موتورهای جستجو برای رنک دهی وب سایتها در نتایج جستجو از قواعد و دستورات الگوریتمهای گوگل پیروی میکنند، یعنی هر وب سایت برای رسیدن به بهترین رتبهها در صفحه نتایج باید بر اساس راهبردهای الگوریتمهای گوگل فعالیت کنند.
یک متخصص سئو، استراتژی سایت را بر اساس قوانین الگوریتمهای گوگل، طراحی و اجرا میکند تا در زمان کوتاه، بهترین نتیجه را برای سئو سایت خلق کند.
در مسیر یادگیری سئو آشنایی با جزئیات هر یک از الگوریتمهای گوگل، واجب است! برای یادگیری دنیای پرپیچ و خم هر یک از الگوریتمهای گوگل تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.
الگوریتم های گوگل به چه معناست؟
تمامی الگوریتمهای گوگل، هدف ارائه باکیفیتترین و مرتبطترین نتایج جستجو به کاربران در موتورهای جستجو را دنبال میکنند.
الگوریتمهای گوگل یک سیستم پیچیده هستند که هر روز با آپدیتهای گوگل هوشمندتر میشوند، در ادامه با مهمترین الگوریتمهای گوگل از ابتدا تا امروز آشنا شوید.

الگوریتم پاندا (panda algorithm)
زمانی که تمامی سایتها در بستر اینترنت با تولید محتوای بیارزش و انتشار متنهای کپی در بهترین جایگاههای موتورهای جستجو قرار میگرفتند الگوریتم پاندا معرفی شد و جلوی دیده شدن و رشد فعالیت این دسته از سایتها را گرفت.
پاندا تلاش میکند تا بهترین کیفیت محتوا به کاربران موتورهای جستجو نمایش داده شود و در این مسیر با وب سایتهای قانونشکن، برخورد و آنها را جریمه خواهد کرد.
نکات بهینه سازی برای الگوریتم پاندا
- عدم انتشار محتوای کپی
- قرار ندادن تبلیغات اسپم وار
- تمرکز بر خلق ارزش در محتوا
- نداشتن کیورد استافینگ
- توجه به نکات نگارشی در ساختار محتوا
- مفید نوشتن به جای تولید محتوای طولانی
- پاسخ به اصلیترین نیاز کاربران در محتوا

الگوریتم پنگوئن (penguin algorithm)
الگوریتم پنگوئن برای مبارزه با وب سایتهایی که با کمک روشهای لینک سازی اسپموار تلاش میکردند رتبههای بهتری در موتورهای جستجو دست پیدا کنند پا به میدان الگوریتمهای گوگل گذاشت و بسیاری از سایتها با ورود پنگوئن به خاطر داشتن حجم لینکهای به شدت بیکیفیت دچار افت رتبه شدند.
الگوریتم پنگوئن چه چیزی از سایت ما میخواهد؟
- نخریدن بک لینکهای پولی برای بهبود رتبه
- نداشتن لینکسازی خارجی اسپموار
- رعایت چگالی کلمات کلیدی و اجتناب از کیورد استافینگ
- استفاده از انکرتکستهای عمومی و متنوع در لینکدهی
- Disavow کردن بک لینکهای بیکیفیت

الگوریتم مرغ مگس خوار (hummingbird algorithm)
مرغ مگس خوار گوگل، برای افزایش ارتباط معنایی نتایج گوگل با مفهوم کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربران معرفی شد، مرغ مگس خوار به دنبال پیدا کردن ارتباطات معنایی بین واژگان محتوای شما و کوئریهای سرچ شده توسط کاربران است.
مرغ مگس خوار به گوگل کمک میکند که معنای کلمات سرچ شده توسط کاربران را بهتر درک کند و نتایج مرتبطتری را به افراد نمایش دهد، شما میتوانید با استفاده از تکنیکهای ساده برای نمایش سایتتان در نتایج موتورهای جستجو از مرغ مگس خوار گوگل، کمک بگیرید.
تکنیکهای سئو برای الگوریتم مرغ مگس خوار
- استفاده از کلمات کلیدی لانگ تیلدر محتوا
- به کاربردن کلمات lsi
- قرار دادن کدهای نشانه گذاری اسکیما
- نوشتن کلمات هممعنای کلمه کلیدی اصلی در محتوا و …

الگوریتم کبوتر (Pigeon algorithm)
احتمالاً برای شما هم پیش آمدهاست که برای پیدا کردن یک رستوران یا کافه نزدیک به محل زندگیتان دست به سرچ شدهاید و به آسانی به کمک گوگل، نزدیکترین کسبوکار از نظر موقعیت مکانی به خودتان را یافتهاید، این اتفاق زیر سر الگوریتم جذاب و هوشمند کبوتر است!
الگوریتم کبوتر به کمک کسبوکارهایی میآید که نیاز به سئو محلی (Local seo) برای دیده شدن نزد افراد نزدیک به موقعیت مکانی خود دارد میآید، اگر شما هم به فکر این هستید که نزدیکترین کاربران از نظر موقعیت جغرافیایی با کمک سرچ کردن در گوگل، کسبوکار شما را پیدا کنند نیاز به اجرای کارهایی دارید که الگوریتم کبوتر عاشق آنها است!
نکات بهینه سازی برای الگوریتم کبوتر
- ثبت آدرس کسبوکاردر گوگل مپ
- حضور فعال در گوگل بیزینس
- ثبت نام در سایتهای دایرکتوری
- استفاده از اسکیمای محلی
- قرار دادن آدرس و شماره تلفن در سطح وب و ..

الگوریتم رنک برین (rankbrain algorithm)
در دنیای سئو از الگوریتم برت به عنوان معجزه هوش مصنوعی گوگل یاد میشود که انقلابی در نتایج جستجوی گوگل ایجاد کرد!
این الگوریتم با هدف مفهومیتر کردن نتایج جستجو به جمع الگوریتمهای گوگل پیوست، نمایش بخش ریچ اسنیپتها، همچنین دیگران سرچ میکنند و دیگران میپرسند از مهمترین تغییراتی بود که الگوریتم رنک برین درصفحه نتایج گوگل، خلق کرد.
مهمترین تمرکز رنک برین، ارائه نتایج بهتر با تحلیل رفتار کاربران پس از مواجه شدن با نتایج گوگل است، اگر خواهان دوستی با رنک برین هستید رضایت کاربران وب سایتتان را در اولویت یک قرار دهید!
نکات بهینه سازی برای الگوریتم رنک برین
- تلاش برای افزایش نرخ کلیک کاربران روی عناوین
- تولید محتوای جذاب و مفید
- استفاده از تکنیکهای سئو محتوا حرفهای
- به کار بردن انکرتکستهای درست برای لینکسازی خارجی و داخلی
- آنالیز واکنش کاربران به محتوای سایت و …
ما در دوره سئو تمامی الگوریتم ها و نحوه بهینه سازی سایت را برای این الگوریتم ها به شما آموزش می دهیم!

الگوریتم برت (bert algorithm)
از نظر متخصصین سئو با وجود الگوریتم برت، گوگل به یک ماشین دیجیتالی هوشمند تبدیل شدهاست که به راحتی توانایی درک مفهوم کلمات و عبارت مختلف سرچ شده توسط کاربران را دارا است، به لطف وجود برت در جمع الگوریتمهای گوگل، درک موتورهای جستجو از کوئریهای سرچ شده توسط کاربران به شدت افزایش پیدا کردهاست!
نکات بهینه سازی برای الگوریتم برت
طبق گفته دنی سیلوان یکی از کارمندان گوگل، روش خاصی برای بهینهسازی وب سایت بر اساس دستورات الگوریتم برت وجود ندارد و وبمستران باید تمام تمرکز خود را برای تولید محتوا با بهترین کیفیت که پاسخگوی نیاز کاربران باشد قرار دهند.
سخن پایانی
آشنایی با الگوریتمهای گوگل، یکی از مهمترین قدمها برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو حرفهای است، در این مقاله جزئیات مهمترین الگوریتمهای گوگل همراه تکنیکهای سئو و بهینهسازی سایت برای هر یک از این الگوریتمها معرفی شد.
پیشنهاد میشود اگر قصد فعالیت جدی در دنیای سئو و بهینهسازی سایت را دارید، در مسیر بهینهسازی سایتتان به تمامی راهبردهای الگوریتمهای گوگل دقت کنید تا به نتایج مدنظرتان برای رشد و پیشرفت در سئو دست یابید.
دیدگاهتان را بنویسید