بهترین ابزار تحلیل سئو کدام است ؟ ( SEMrush یا Ahrefs )
Ahrefs و SEMruch دو ابزار قدرتمند SEO مورد علاقه من هستند که به طور مرتب در پروژه های SEO ازش استفاده میکنم، اگه برای پروژه های خودتون بودجه کافی دارید، حتما این دو ابزار رو به شما پیشنهاد میکنم
اما اگه فقط بودجه برای یکی از این ابزار رو داشتید کدوم رو انتخاب میکردید؟
در ادامه با مقایسه دو ابزار قدرتمند Ahrefs و SEMrush به شما کمک میکنم بهترین و کامل ترین ابزار تحلیل سئو رو انتخاب کنید
من این دو ابزار را در شش پارامتر زیر مقایسه می کنم:
- تحقیق کلمات کلیدی
- تجزیه و تحلیل بک لینک ها
- سئو فنی سایت
- جایگاه کلمات کلیدی
- ویژگی های اضافی
- قیمت
بگذارید SEMrush و Ahrefs را به آزمایش بذاریم تا مشخص کنیم کدام ابزار به عنوان بهترین ابزار تحلیل سئو برنده می شود.
برای درک بهتر این مقاله این دو اکانت Ahrefs و SEMrush رو تهیه کنید، اما متاسفانه Ahrefs اکانت رایگان نداره و شما مجبورید از اکانت های اشتراکی و یا اکانت 7 روزه شرکت Ahrefs استفاده کنید.
ابزار SEMrush :
SEMrush در سال 2008 توسط گروه کوچکی از متخصصان SEO و IT که تخصص خود را برای پیاده سازی یک سرویس تحقیقاتی، رقابتی برای بازاریابی آنلاین راه اندازی کرده بودند، راه اندازی شد. پس از گذشت یک دهه آزمایش و پیشرفت ، SEMrush به آرامی در مجموعه ابزارهای اصلی بازاریابی دیجیتال، مورد توجه کارشناسان بازاریابی در سراسر جهان، قرار گرفت.
از تحقیقات کلمات کلیدی گرفته تا لینک سازی و همه چیز در این ابزار قرار گرفته. ابزار SEMrush یک ابزار تحلیلگر همه کاره است که می تواند رتبه سایت شمارو در موتور جستجو گوگل افزایش بده و از رغیب های خودتون سبقت بگیرید.
من هر روز برای بدست آوردن اطلاعات صنعت های مختلف وارد سایت SEMrush میشم.
ابزار Ahrefs :
Ahrefs در سال 2010 به عنوان ابزاری برای تجزیه و تحلیل بک لینک آغاز شد. اما با گذشت زماند، این پلتفرم به تدریج در یک ابزار تجزیه و تحلیل همه منظوره سئو تکامل یافته است که می تواند در زمینه سئو تکنیکال سایت، تحقیقات کلمات کلیدی ، بازاریابی محتوا و موارد دیگر به شما کمک کند.
هنگامی که من در اواخر سال 2016 استفاده از Ahrefs را شروع کردم، هنوز هم در درجه اول به دلیل قابلیت های آنالیز بک لینک شناخته می شد. دلیلی که من استفاده از Ahrefs را شروع کردم این بود که من از داده هایی که از ابزار تجزیه و تحلیل backlink SEMrush بدست آورده ام راضی نبودم (که در آن زمان هنوز در مرحله بتا بود).
در واقع چیزی که توجه منو به Ahrefs جلب کرده، رابط کاربری فوق العاده روان و سهولت استفاده از داده ها است. باید بگم هیچ ابزار دیگری در بازار وجود ندارد که بتواند از نظر تحلیل بک لینک با Ahrefs رقابت کند.
همانطور که گفتم Ahref به معرفی ویژگی های جدید ادامه داد و به زودی به ابزاری کامل برای SEO تبدیل خواهد شد که اکنون بیش از ایجاد لینک به شما کمک می کند. شما می توانید در ابزار Ahrefs با گزینه Explorer برای ایجاد صدها ایده محتوا برای کلید واژه هدف خود استفاده کنید و از ویژگی Audit Site برای یافتن و رفع مشکلات فنی سئو سایت خود استفاده کنید.
تحقیق کلمات کلیدی در ابزار Ahrefs و SEMrush :
تحقیقات کلمات کلیدی ( Keyword research ) شاید مهمترین جنبه SEO باشد. این به شما کمک می کند درک عمیق تری از مخاطبان مورد نظر خود و نحوه جستجوی مطالب یا پیشنهادات شما داشته باشید.
همانطور که به زودی خواهید دید، هر دو ابزار SEMrush و Ahrefs از قابلیت های تحقیق کلمات کلیدی فوق العاده برخوردارند. در حالی که SEMrush پیشگام انواع و اقسام تحقیق در مورد کلید واژه ها است، ابزار Ahref در چند سال گذشته با ابزار Explorer ، که یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی است، گام های مهمی برداشته.
در ادامه متوجه میشید که کدام ابزار برای تحقیقات کلمات کلیدی بهتر است.
تحقیق کلمه کلیدی با SEMrush :
SEMrush در درجه اول به دلیل ویژگی های تحقیق در مورد کلید واژه ها در بین سئو کارها شناخته شده است. هنگامی که یک کلمه کلیدی را در جعبه جستجو تایپ می کنید، گزارش کاملی را به صورت ماهانه برای شما به نمایش در میاورد
اطلاعات مهمی مانند:
- تعداد سرچ ماهیانه کلمات
- سختی کلمه کلیدی
- PPC
- CPC
- صفحات برتر
- کلمات ادورز رفته
و موارد دیگر را در اختیار شما قرار میدهد. اما برای درک بهتر در تحقیق کلمات کلیدی باید از دو ابزار معروف SEMrush استفاده کرد.
- Topic Research
- Keyword Magic Tool
بیایید ابتدا ابزار تحقیق موضوعی ( TOP Research ) را بررسی کنیم.
تحقیقات موضوعی به شما امکان می دهد برای هر موضوعی که جستجو می کنید، یک طومار از ایده های تولید محتوا تهیه کنید. لیستی از عنوان های فرعی شامل عناوین ، پرسش ها ، جستجوهای مرتبط و موارد دیگر می باشد.
برای شروع، از داشبورد SEMrush روی TOP Research کلیک کنید و موضوع یا کلید واژه (های) خود را در جعبه جستجو تایپ کنید. دکمه دریافت ایده های محتوا (Get content ideas) را بزنید تا لیستی از عناوین فرعی برای موضوع اصلی خود ایجاد کنید.
به طور پیش فرض، این ایده به صورت کارت هایی جدا ازهم نشان داده می شوند. هماهنطور که در عکس زیر مشخص است، کلمات ترند با ایکون آتش مشخص شده اند که با فعال کردن گزینه trending subtopics میتوانید موضوعات ترند رو فعال و یا غیر فعال کنید.
همچنین می توانید کارتهای موضوع را بر حسب تعداد سرچ ، سختی یا کارایی موضوع مرتب کنید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر مانند عناوین برتر، سوالات و جستجوهای مرتبط با موضوع می توانید بر روی هر یک از این کارتها کلیک کنید.
در مثال بالا ، من به جستجوی کلمه انگلیسی “ابزارهای بازاریابی محتوا” پرداختم و لیستی از عناوین فرعی را تهیه کردم که شامل موضوعات مختلفی مانند:
- 15 ابزار بازاریابی محتوا که نمی توانید بدون آنها زندگی کنید
- 19 بهترین ابزار بازاریابی محتوا در سال 2020
- 12 ابزار صرفه جویی در وقت برای بازاریابان محتوا
و مباحث دیگر با تعداد جستجوی زیاد مانند:
- 10 ابزار رایگان Google که همه بازاریابان محتوا باید از آنها استفاده کنند
- 15 ابزار برتر که به شما در ایجاد محتوای بهتر کمک می کنند
- 8 ابزار برای ساده سازی ماشین بازاریابی محتوا
همانطور که مشاهده می کنید، ابزار پژوهش موضوع ابزاری ارزشمند برای تولید لیستی از موضوعات مخلتلف در حوزه کلمه کلیدی شما است. اگر شما همیشه به ایده های مختلف برای نوشتن پست های وبلاگ نیاز دارید، تحقیقات موضوعی SEMrush باید ابزار مورد استفاده شما باشد.
دومین ابزار تحقیق در مورد کلمات کلیدی که می توانید در مجموعه ابزار SEMrush استفاده کنید ابزار جادوی کلمات کلیدی یا همان Keyword Magic Tool است. این ابزار در حال حاضر از 118 پایگاه داده با بیش از 18.9 میلیارد کلمه کلیدی پشتیبانی می کند.
با استفاده از ابزار Keyword Magic می توانید کلمات کلیدی مناسبی را برای استفاده در مقالات خود پیدا کنید و آنها را به شکلی بهینه کنید که به شما در گرفتن رتبه های بالاتر در نتایج ارگانیک گوگل کمک کند.
برای استفاده از این ابزار ، به داشبورد SEMrush خود وارد شوید و مراحل را طی کنید:
Keyword Analytics > Keyword Magic Tool
کلمه کلیدی خود را وارد کرده و “جستجو” را بزنید. این ابزار لیستی از کلمات کلیدی را ایجاد می کند که می توانید در پست یا صفحه خود استفاده کنید تا به کمک آن در SERP رتبه های بالاتری بدست بیاورید همچنین ارتباط کلی محتوای شما را بهبود می بخشد. سپس می توانید از اصلاح کننده هایی مانند Broad Match ، Phrase Match ، Exact Match یا … که در عکس زیر با کادر قرمز رنگ مشخص کردم، استفاده کنید تا نتایج خاص تری از کلمه کلیدی خود به دست آورید.
شما می توانید کلمات کلیدی را که می دانید مربوط به کمپین شما نیستند حذف کنید. شما در سمت چپ صفحه نتایج ، گروه های کلمات کلیدی را برای کلمات کلیدی اصلی خود پیدا خواهید کرد و می توانید برای محدود کردن کلمات کلیدی مورد نظر خود، گروه های کلمات کلیدی را حذف کنید. به عنوان مثال ، من کلمات کلیدی را که در سال 2019 به دست آمده است فیلتر کردم، زیرا در سال 2020 معنی ندارتد. منطقی نیست که در سال 2020 در مورد ابزارهای مد روز بازاریابی محتوا در سال 2019 بنویسیم.
پس از شناسایی کلمات کلیدی ، می توانید این کلمات کلیدی را مستقیماً در Keyword Manager اضافه کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد کلمات کلیدی در لیستی کوتاه دریافت کنید.
به طور خلاصه ، ابزار Keyword Magic در SEMrush اطلاعات زیادی از داده های کلیدی را ارائه می دهد تا به شما در ایجاد محتوای SEO-friendly کمک کند تا هر فرصتی را برای کسب رتبه های بالاتر در نتایج جستجو بدست بیاورید.
تحقیق کلمه کلیدی با Ahrefs :
با استفاده از Ahrefs ، از ابزار Keywords Explorer برای تحقیق در مورد کلید واژه ها استفاده خواهید کرد. با استفاده از این ابزار، می توانید هزاران پیشنهاد کلمه کلیدی برای موضوع اصلی خود ایجاد کنید و معیارهای مهم کلمات کلیدی مانند تعداد جستجو، سختی کلمات کلیدی، CPC و غیره را مشاهده کنید و همچنین داده های مربوط به موضوعات فرعی مانند پرسش ها، کلمات کلیدی مشابه و کلمات کلیدی تازه کشف شده را بدست آورید.
بگذارید یک نگاه اجمالی به شما بدهم تا بدانید ابزار Keywords Explorer در Ahrefs چگونه کار می کند.
برگه Keywords Explorer را از داشبورد Ahrefs خود بازکنید سپس کلمات کلیدی خود را در جعبه جستجو تایپ کنید، مکانی را که می خواهید هدفگذاری کنید انتخاب کنید (من گوگل رو انتخاب کردم) و در آخر روی علامت ذره بین یا همان سرچ کلیک کنید.
سپس به شما داده های مهم برای کلمات کلیدی و همچنین لیستی از ایده های کلمات کلیدی جدید، همراه با تعداد جستجو برای هر یک از کلمات کلیدی ارائه می شود.
آنچه که در مورد Ahrefs واقعاً منحصر به فرد است، این است که علاوه بر نشان دادن تعداد جستجو شما برای کلمه کلیدی هدف،متریک کلیک ( Click ) را نیز به شما نشان می دهد، در این ابزار Click به میانگین تعداد ماهانه کلیکهایی که افراد هنگام جستجو کلید واژه انجام میدهند گفته میشود. این یک معیار مهم برای ردیابی است زیرا بعضی از جستجوها بر روی چندین نتیجه کلیک می کنند در حالی که برخی دیگر ممکن است هیچ کلیک ایجاد نکنند. به عنوان مثال، وقتی سن یک شخص مشهور را در Google جستجو می کنیم دیگر نیازی به کلیک روی لینک ها نیست. ولی ممکن است تعداد سرچ زیادی داشته باشد
می توانید برای همه کلمات کلیدی به نمایش دارمده، متریک کلیک آنها را نیز مشاهده کنید. همچنین در پایان لیست روی ” View all” کلیک کنید تا متریک کلیک ها و همچنین سایر داده های کلید واژه مورد نظر خود را مشاهده کنید.
کدام ابزار برای تحقیق در مورد کلید واژه ها بهتر است؟
اگر ما این ابزارها را فقط بر روی قابلیت های تحقیق در مورد کلمات کلیدی ارزیابی کنیم، SEMrush یک ابزار فوق العاده است اما این به این معنی نیست که Ahrefs بد است.
فقط اینکه SEMrush هنگام تحقیق در مورد کلمات کلیدی، خیلی بهتر عمل میکند
از منظر داده های کلمات کلیدی، Ahrefs فقط به شما تعداد جستجو، سختی کلمه کلیدی، تعداد کلیک و CPC برای کلمات کلیدی را نشان می دهد. اما SEMrush با نشان دادن معیارهای مهم دیگر از کلمات کلیدی مانند تراکم رقابتی، روند و ویژگی های SERP فراتر می رود.
یکی دیگر از عوامل مورد علاقه من نسبت به ابزار SEMrush ، دقت در داده های تعداد جستجو است. من برای مشتریان خودم از دو ابزار بهینه سازی کلمات کلیدی در SEMrush استفاده و به این نتیجه رسیدم که SEMrush داده های جستجوی بسیار دقیق تری را در طیف گسترده ای از کلمات کلیدی نسبت به Ahref ارائه می دهد.
تجزیه و تحلیل بک لینک Ahrefs یا SEMrush :
لینک سازی یکی از چالش برانگیزترین و در عین حال پاداش دهنده ترین جنبه های سئو است. تجزیه و تحلیل بک لینک از دامنه خود و رقیبان به شما کمک می کند تا در مسیر این مسابقه نتیجه بهتری بگیرید و در نتایج گوگل رتبه بالاتری داشته باشید.
اگر چند سال پیش این دو ابزار را در خصوص ویژگی های تجزیه و تحلیل بک لینک مقایسه می کردیم، Ahrefs می توانست بهترین ابزار شناخته شود. اما در سال های اخیر ، SEMrush ارتقاء و پیشرفت های زیادی در خصوص ویژگی های آنالیز بک لینک خود، از جمله فهرست پیوندهای تازه ساخته شده ایجاد کرده است.
اما آیا SEMrush به قدرتی رسیده است که بتواند رقیب قدرتمند خودش ینی Ahrefs را پشت سر بگذارد؟
آنالیز بک لینک با SEMrush :
برای مدت طولانی ، ابزار Backlink Analytics ضعیف ترین پیوند در ابزار جستجوگرها SEMrush بود. این اتفاق در سال 2019 تغییر یافت وقتی SEMrush تعفییرات اساسی را انجام داد، پیشرفت اساسی در کیفیت داده های بک لینک آنها ایجاد شد.
ابزار Backlink Analytics SEMrush راه زیادی را برای ارائه اطلاعات مهم در نمایه بک لینک و همچنین پروفایل بک لینک های رقبا فراهم کرده است.
برای تجزیه و تحلیل بک لینک های خود در SEMrush ، دامنه خود را در کادر جستجو وارد کرده و “Backlinks” را از فهرست کشویی انتخاب کرده و “Enter” را بزنید. در عرض چند ثانیه ، SEMrush نمای کلی از بک لینک های شما، از جمله تعداد کل بک لینک ها و دامنه های ارجاع دهنده لینک را برای شما ارائه می دهد.
در کادر قرمز رنگ، می توانید با کلیک کردن بر روی تعداد کل بک لینک ها، به نمایه لینک خود دسترسی عمیق تری پیدا کنید یا با کلیک بر روی شماره دامنه های مرجع (referring domains ) ، اطلاعات بیشتری از دامنه های لینک دهنده بدست بیاورید.
همچنین می توانید سایر معیارهای بک لینک برای سایت خود مانند انواع بک لینک (متن ، تصویر و غیره) ، ویژگی های لینک های انکرتکست مانند follow ، nofollow های برتر و دسته بندی های referring domains را مشاهده کنید.
به همین ترتیب ، شما همچنین می توانید بینش های اساسی در مورد وب سایت های رقبای خود بدست آورید و در استراتژی های لینک سازی خود از آنها استفاده کنید. فقط کافی است نام دامنه رقیب خود را در کادر جستجو تایپ کنید و یک گزارش اجمالی از Backlink های رقیب خود ایجاد کنید و همچنین سایر معیارهای بک لینک را نیز مشاهده کنید.
در مثال بالا، من از وبلاگ Problogger.com استفاده کردم. SEMrush در کل بک لینک 736k و دامنه های مرجع 18.4k پیدا کرد. ما هنگام تجزیه و تحلیل همان سایت در سایت اکسپلورر Ahrefs ، به این داده ها باز خواهیم گشت.
انالیز بک لینک با Ahrefs :
اگر شما یک کاربر Ahrefs باشید، بخش عمده ای از وقت شما صرف ابزار Explorer Site Ahrefs می شود. ابزار Site Explorer اطلاعات زیادی از داده های جستجوی مفید به شما می دهد. اما مهمتر از همه، می توانید یک تجزیه و تحلیل جامع از سایت و همچنین پروفایل لینک های رقبای خود بدست آورید.
فقط از داشبورد Ahrefs خود به Site Explorer بروید و دامنه مورد نظر برای تجزیه و تحلیل را وارد کنید، تا نگاهی عمیق تر به نمایه بک لینک سایت خود یا رقیبتان بدست آورید.
یک گزارش اجمالی سطح بالا از وب سایت شما در حال تجزیه و تحلیل است. اما از آنجا که ما در مورد Ahrefs فقط ویژگی های تجزیه و تحلیل بک لینک ها را ارزیابی می کنیم ، تنها روی دو معیار تمرکز خواهیم کرد، سایت های لینک دهنده و بک لینک ها.
برای درک عمیق تر درباره سایتهایی که به دامنه شما لینک داده اند می توانید بر روی شماره Referring domainsیا Backlinks کلیک کنید.
گزارش Referring domains از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا تمام سایتهایی را که به دامنه شما بک لینک داده اند به همراه تعداد دفعاتی که هر کدام از آنها به شما لینک داده اند نشان می دهد. می توانید “dofollow” را از قسمت مشخص شده در عکس زیر انتخاب کنید تا فقط لینک های فالو را به شما نمایش بدهد و برای مرتب کردن لینک هایی که از سایت های معتبر گرفته شده و ارزش بیشتری دارند بر اساس DR مرتب سازی کنید.
شما می توانید از اکسپلورر سایت Ahrefs استفاده کنید تا فقط نمایه بک لینک های یک وب سایت کامل را تجزیه و تحلیل نکنید، بلکه نمایه لینک های یک URL (منظور تنها یک صفحه از سایت) خاص را برسی کنید. به عنوان مثال ، این داده ای است که در یکی از صفحات برتر HubSpot یافتم:
اکنون بیایید به Problogger.com برگردیم ، مثالی که من هنگام تحلیل بک لینک در SEMrush استفاده کردم.
وقتی Problogger.com را در SEMrush تجزیه و تحلیل کردم، بک لینک 736k و دامنه های ارجاع 18.4k پیدا کردم. اما در Ahrefs حدود 1میلیون بک لینک و 33.2k دامنه لینک دهنده برای همان وب سایت پیدا کردم. این نشان می دهد که Ahrefs دارای یک داده لینک بیشتر است. اما این در همه موارد لزوماً صادق نیست. در بعضی موارد، با تحلیل آدرس ها با SEMrush تعداد بیشتری را برای referring domain ها و بک لینک ها دریافت کردم.
حتی اگر SEMrush ادعا کند که دارای یک پیوند لینک بزرگتر است، باید بخاطر بسپاریم که فهرست پیوند فقط یکی از پارامترهایی است که باید در مورد آن یک ابزار جستجوگر backlink را قضاوت کنیم. سایر عوامل مانند دقت و رابط کاربری نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. و این دو عامل است که Ahrefs نسبت به SEMrush و سایر ابزارهای تحلیل بک لینک در بازار دارای اهمیت بیشتری است و جایگاه ویژه ای دارد.
بهتربن ابزار برای تحلیل بک لینک کدام است؟
SEMrush با وجود پیشرفت در زمینه اضافه کردن ویژگی های لینک های جدید، هنوز هم در مرحله دوم برای تحلیل بک لینک ها قرار دارد. SEMrush دارای یک فهرست پیوندی بزرگتر است، اما سهولت دستیابی به Ahref به شما امکان می دهد داده هایی را بدست آورید که در این گروه Ahrefs برنده است.
تجزیه و تحلیل بک لینک همیشه قدرت و برتری Ahrefs نسبت به رقبا بوده است در حالی که یکی از ویژگی های ضعیف SEMrush برای مدت طولانی بود و تلاش های زیادی برای بهبود آنالیز بک لینک ها انجام شده، اما تجربه و تخصص Ahrefs در این زمینه باعث می شود تا آنها بتوانند سریع تر نوآوری کنند و یک رابط کاربری غیرمستقیم را در اختیار کاربران قرار دهند که داده های کامل بک لینک را ارائه می دهد.
سئو فنی سایت Ahrefs یا SEMrush ؟
سئو فنی فرایند بهینه سازی مرحله crawling (خزیدن) ، indexing و rendering وب سایت شما برای دستیابی به رتبه های بهتر در SERP است. این بخشی از سئو است که غالباً با بخش های جالب تر SEO مانند تحقیقات کلمات کلیدی و ایجاد لینک در کنار هم قرار گرفته است. اما به همان اندازه مهم است.
ساختار سایت ، سرعت سایت ، گواهی SSL ، نقشه سایت XML و غیره برخی از عواملی هستند که می توانند بر سلامتی فنی سایت شما تأثیر بگذارند. به این ترتیب ، مهم است که هر از گاهی برای شناسایی و رفع مشکلات فنی سئو سایت ، یک بررسی فنی را انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که این موارد باعث نمی شود که وب سایت شما از رتبه بندی در SERP ها عقب بماند.
اکنون بررسی خواهیم کرد که کدام ابزار در انجام آنالیز های فنی SEO عملکرد بهتری دارد.
ابزار SEMrush :
یکی از متداول ترین ابزارهای موجود درسایت SEMrush ، ابزار Site Audit است. این ابزار به شما امکان می دهد یک آنالیز کامل از سایت خود انجام داده و سلامت کلی سئو سایت خود را تحلیل کنید. لیستی از مسائل مربوط به سایت که سایت شما در حال حاضر با آن روبرو هست را برای شما فراهم می کند و توصیه هایی را برای رفع این مشکلات به شما ارائه می دهد تا سایت شما بتواند در SERP ها رتبه بالاتری داشته باشد.
ابزار Site Audit tool شامل بیش از 130 مورد از مسائل مربوط به سئو ، اعم از موضوعات رایج در صفحه مانند برچسب های عنوان ، برچسب های H1 ، توضیحات متا و تصاویر تا موضوعات پیچیده ای از جمله اختلافات hreflang در کد منبع صفحه ، خطاهای فرمت در پرونده های sitemap.xml ، و غیره را بررسی میکند.
برای اجرای site audit در SEMrush ، یک پروژه جدید ایجاد کرده و دکمه “Set up” را در بلوک Site Audit رابط پروژه خود انتخاب کنید. جزئیات را اینجا وارد کنید و دکمه “Start Site Audit” را بزنید.
در طی چند دقیقه ، SEMrush با یک گزارش کلی درباره سلامتی سئو سایت شما باز خواهد گشت. نمره کل سلامتی وب سایت براساس نسبت موضوعات یافت شده به تعداد چک های انجام شده است.مشکلات فنی به سه دسته بندی شامل error ها (شدیدترین موارد)، هشدارها (موضوعات مربوط به شدت متوسط) و Top error ها (error های بسیار مهم ) طبقه بندی می شوند.
در زیر گزارشی از error ها، هشدارها و Top error های مربوط به سئو فنی خود را خواهید دید. این موضوعات براساس سطح اولویت آنها و تعداد صفحات دارای موضوعات گفته شده نشان داده می شوند. برای دیدن لیست ارائه شده در برگه Issues ، روی یکی از دکمه های کنار شماره کلیک کنید. در اینجا می توانید جزئیات بیشتری در مورد همه مسائل و مراحلی که برای رفع آنها باید انجام دهید پیدا می کنید.
بعد از بررسی همه مشکلات و رفع آنها، می توانید مجدداً Site Audit را انجام دهید تا ببینید که آیا خطاها و هشدارها به خوبی رفع شده است یا خیر.
ابزار Ahrefs :
ابزار Site Audit ، اخیراً به Ahrefs اضافه شده است. این ابزار تمام صفحات وب سایت شما را خزیده (crawls) و به تجزیه و تحلیل وب سایت شما بیشتر از 100+ مورد از پیش تعریف شده SEO می پردازد. پس از اتمام آنالیز ، Ahrefs نمره کلی سلامت SEO را ارائه می دهد، داده های کلیدی را در نمودارها ارائه می دهد و کلیه مشکلات احتمالی سئو سایت شما را نشان می دهد و توصیه هایی در مورد نحوه رفع آنها ارائه می دهد.
برای استفاده از Site Audit در Ahrefs ، به حساب Ahrefs خود وارد شوید و این مسیر زیر را طی کنید:
Site audit > New project > Enter your domain > Continue
حال شما فقط باید منتظر باشید تا Ahrefs وب سایت شما را crawl کند تا خطاهای فنی احتمالی SEO را بررسی کنید، ابزار Site Audit بزرگترین راه حل من است. انالیز Site Audit ممکن است خیلی طول بکشد.
کدام ابزار برای آنالیز تکنیکال SEO بهتر است؟
ابزار آنالیز SEMrush برنده واضح در اینجا است. گرچه Ahrefs با ارائه تصویری نسبتاً دقیق از خطاهای تأثیر گذار بر سئو سایت شما، کار خوبی را انجام می دهد، اما اسکن وب سایت شما و تهیه گزارش Site Audit در Ahrefs بسیار طولانی است. علاوه بر این، ابزار آنالیز سایت SEMrush برای استفاده راحت تر، دقیق تر و شامل ویژگی های اضافی مانند مقایسه crawl ، نمودار تاریخی و غیره است.
همانطور که در مورد ابزار تحلیلی بک لینک ها Ahrefs عملکرد بهتری دارد، SEMrush مدت زمان بیشتری را در توسعه ابزار حسابرسی سایت خود انجام داده است و از این رو آنالیز بهتری در شناسایی خطاهای مهم در سایت که به دیده شدن شما در جستجوی SERP آسیب می رسانند، انجام می دهد.
* اگه این مقاله براتون مفید بود به دوستان خودتون هم بفرستید!
این مقاله آپدیت می شود
دیدگاهتان را بنویسید